RYCHLOKURZ KREATIVITY

Stává se vám občas, že zatímco vaši kolegové ze sebe na pracovní poradě chrlí jeden nápad za druhým, vy jen sedíte nad prázdným listem papíru a nervózně bubnujete prsty do stolu? Vyzkoušejte pár triků, jak vybičovat svou kreativitu na maximum!

Text: Klára Doubková

 

Už ve školních škamnách jste patrně zaznamenali existenci jedinců, kteří ve zvýšené míře oplývali schopností pobavit ostatní spolužáky originálním vtípkem, odpovědět na zcela banální otázku učitele naprosto nečekaným způsobem nebo nakreslit na lavici umělecky hodnotnou malůvku. Patrně (na rozdíl od dívenek zaznamenávajících úhledným písmem každé slovo paní učitelky) nepatřili zrovna k premiantům. Zato dneska možná vynikají v reklamní branži, na poli architektury či třeba ve vysokém managementu nadnárodní firmy...   

Kreativita totiž znamená obrovské plus v celé řadě oborů. Její psychologická definice zní: schopnost vytvářet nové užitečné myšlenky či koncepty. Občas ji potřebujeme my všichni – ať už při plnění nečekaného požadavku našeho šéfa, nebo třeba při vymýšlení zábavného programu pro naše nezletilé ratolesti...   

 

V otázce je odpověď   

„Kdybych měl hodinu na vyřešení nějakého problému, věnoval bych 55 minut přemýšlení o samotném problému a řešení bych se věnoval zbylých pět minut,“ poznamenal jednou Albert Einstein. A skutečnost, že je autorem teorie relativity, která ve své době převrátila vnímání fyziky vzhůru nohama, naznačuje, že na téhle metodě asi něco bude... Jakmile se příliš fixujete na řešení úkolu, který je před vámi, blokujete tím svoje zdroje kreativity. Máte-li tedy například vymyslet reklamní kampaň, která osloví co nejvíc nových zákazníků, a očekáváte od svého mozku, že okamžitě vyplivne geniální řešení od A až do Z, výsledkem může být spíš narůstající prázdno v hlavě. Zkuste se spíš zamyslet nad tím, pro koho má být reklama vlastně určená, nebo v jakém stylu se chce momentálně vaše firma prezentovat. Jakmile přeformulujete problém a zamyslíte se nad jeho podstatou z několika různých úhlů, začnou vás cesty k jeho řešení napadat zcela samovolně a přirozeně.   

 

„Kdybych měl hodinu na vyřešení nějakého problému, věnoval bych 55 minut přemýšlení o samotném problému a řešení bych se věnoval zbylých pět minut.“ - Albert Einstein

 

Kategorie: